jajjan.blogg.se

Välkommen till min Blogg, Jajjans Logg där jag berättar om vårt liv med vår husbil Leffe II och våra två hundar Roffe och Lisa. Vi har även haft en segelbåt, Dreamgirl, Linjett 32 som vi nu lämnar över till vår son David. Vi startade vårt husbilsliv med vår första husbil Leffe 1.

Fagersta ♥️😎♥️Västanfors båtklubb🚤

Allmänt Permalink0
(null)
Kyrktornet i Fagersta sticker upp i den lummiga grönskan ☘️🌿

Nu har vi kommit till fagra Fagersta, min man har anknytning hit då släktingar till honom bott här. 🤗Vi lämnade Tumbo efter frukosten på förmiddagen och tog oss till Kolbäck där vi hämtade våra sista gardiner som de sytt färdigt. 👍 Det var nämligen så att jag köpt för lite tyg när de bytte inredningen och sydde gardinerna. 😅 Av den anledningen blev vi utan gardiner i ett fönster i sovrumsdelelen, jag skickade mer tyg på posten till dem. Nu var de klara så nu är inredningen i husbilen komplett. 🤩 På väg hit stannade vi i Surahammar för att handla lite, det var ganska deppigt att se ett samhälle på utdöende, i alla fall vid första anblicken.😉

(null)
I denna Bessemer konverter gjorde man götgjuting förr i tiden.😎
(null)
Vacker utsikt över Kolbäcksån.😍
(null)
En liten kanal in till gamla kraftverket, det nya från 1948 syns till vänster 🥰

Det var en annorlunda incheckning på denna ställplats, vi kom till en låst grind och fick ringa ett mobilnummer. Hamnfogden fjärröppnade åt oss och sedan kunde vi kvittera ut en nyckel med en tag så vi kan komma in och ut från hamnområdet.🤗Väldigt tryggt måste jag säga. Här står vi med utsikt över vattnet, det finns elva ställplatser med el och kostar 150 kr/dygn. 😎Vi åt lunch innan vi tog en promenad med hundarna. Nu gick vi endast längs med ån eftersom vi förstått att det finns mest sevärdheter där. Det var både vackert och intressant, framför allt för mig dom inte sett detta tidigare. 😍

(null)
(null)
Kronprinsessan Victorias sluss har hon sjäv varit och invigt.🥰
(null)
(null)
Handelsboden har egna odlingar 🌿☘️

Det är väldigt lugnt här, vi har hälsat på våra grannar, några verkar känna varandra och sitter tillsammans vid sina husbilar. 🚍Det var varmt när vi gick promenaden så hundarna är trötta, de fick duscha när vi kom tillbaka. Nu är de mätta och belåtna och dåsar i skuggan. Vi ska snart äta middag, fisk i ugn, men vi känner att några ska grilla. Vi tar det en annan dag, det är ju bara måndag.😅

Du får gärna gilla mitt inlägg genom att klicka på hjärtat nedan♥️

(null)
(null)
Allt är vackert så här års🤗den fina paviljongen överst och kyrkan i bakgrunden på nedersta bilden.😎

Ha det underbart tills vi hörs igen♥️😎

Puss 💋 Kram 😘


Till top