jajjan.blogg.se

Välkommen till min Blogg, Jajjans Logg där jag berättar om vårt liv med vår husbil Leffe II och våra två hundar Roffe och Lisa. Vi har även haft en segelbåt, Dreamgirl, Linjett 32 som vi nu lämnar över till vår son David. Vi startade vårt husbilsliv med vår första husbil Leffe 1.

Uppsala Sweden 🇸🇪😎🇸🇪

Allmänt Permalink0
Det blev en jobbig vecka när vi kom hem till Sverige, jag hade känt av halsont och hosta sista dagarna på Åland. När vi kom hem fick jag tyvärr feber och har varit utslagen ett par dagar.😢Dessutom har jag haft hand om lilla Loa tisdag till onsdag, han var oxå sjuk så det blev dubbelt så jobbigt för mig.♥️😢♥️

(null)
Resan över Ålanshav gick smärtfritt, det var vackert väder och blankvatten.🇦🇽😎🇸🇪

Vi lämnade ställplatsen på Eckerö vid sjutiden på tisdagsmorgonen och fick checka in ganska snabbt, jag tog en promenad med hundarna i det inhängnade området. Sedan fick vi vänta till ca 07.53 innan de lät oss köra på färjan som skulle lämna kaj 08.00. Vi åt frukost på cafeterian och gick upp på däck en stund.🛳️ Sedan var det shopping i Taxfree-shopen som gällde. 🍾🍾

Sten som har seglat till Åland visade mig alla öar och skär som finns där.🤗
(null)
Vi njöt av havsluften på däck🥰

När vi kom iland i Grisslehamn stannade vi för att rasta hundarna innan vi åkte hem. Vi hann precis komma hem så kom Loa till oss, hans mamma hade lite bestyr på stan inför bröllopet och hans pappa jobbade. Vi tvättade och åkte sedan till Enköping för att lämna in Davids och Cissis Skoda som skulle på service dagen efter. Jag och Loa åkte Skoda, Sten och hundarna åkte husbilen.🚙🚍

Loa fick sitta i sin vagn när vi åkte till ställplatsen i Enköping ♥️

Vi skulle sova i husbilen i Enköping på natten och Loa skulle sova över med oss. Detta var planerat sedan länge, men det blev inte riktigt som vi tänkt oss. Loa var hängig och värre skulle det bli, han hade feber och blåsor i munnen och hade svårt att äta. Natten blev ganska jobbig men vi sov hyfsat bra ändå.😒♥️

(null)
Han var glad för bilen som farmor köpt på båten lillplutten 🚙♥️

När vi vaknade på tisdagen var jag väldigt seg och kände mig varm, men det var varmt ute oxå så jag förstod inte att jag hade feber. Vi höll oss inne i husbilen och tittade på tv, Loa sov en stund och då passade jag på att vila. Vid lunchtid åkte vi för att hämta Skodan som var klar, jag kände mig inte så fokuserad på körningen men vi tog oss hem till Storvreta. Det blev några kämpiga timmar för mig innan Loas föräldrar kom hem och tog vid. Cissi hade varit i Sandviken och fixat sitt hår, mycket att dona med innan bröllopet.♥️🥲😅

Han hade svårt att äta lillplutten, men att skåla i yoghurt gick bra.♥️😅

Egentligen vill jag bara hem till lägenheten för att få vila, men Sten tyckte att vi skulle åka till Fyrishovs camping för att stå där under natten, tror inte han förstod hur hängig jag var. Han cyklade och köpte pizza, jag hade inte ätit mycket på dagen och åt två små bitar pizza innan jag gick och lade mig 19.30. Sedan sov jag till halv nio på torsdagen. Vi åt frukost, jag orkade bara yoghurt och lite äpple innan Sten fick skjutsa hem mig. Sjäv åkte han till Storvreta för att hjälpa till med förberedelserna inför bröllopet.🤗

(null)
Ett av alla vackra skär i Ålands skärgård.😎

Jag vilade hela dagen igår, febern har gett med sig. Idag ska vi passa lillprinsen igen och ta hand om honom inatt och imorgon innan bröllopsceremonin börjar. Sedan tar Cissis föräldrar över, de var oxå med igår och hjälpte till med alla bestyr. Ja, jag tror att det kommer bli en fantastisk dag imorgon för David och Cecilia som har en stor dag framför sig. ♥️💍♥️

Ha det underbart tills vi hörs igen efter bröllopet ♥️😎♥️