jajjan.blogg.se

Välkommen till min Blogg, Jajjans Logg där jag berättar om vårt liv med vår husbil Leffe II och våra två hundar Roffe och Lisa. Vi har även haft en segelbåt, Dreamgirl, Linjett 32 som vi nu lämnar över till vår son David. Vi startade vårt husbilsliv med vår första husbil Leffe 1.

Gamla Uppsala ♥️😎♥️

Allmänt Permalink0
(null)
Östhammarsfjärden är isfri.😎

Vi har hunnit med mycket denna vecka, dels har vi hämtat lillplutten på förskolan som vanligt i tisdags. ♥️ Men även varit med och sjösatt sonens båt. Vi åkte ut på onsdagen, Sten gjorde de förberedelser som skulle göras. David och Loa kom oxå ut en sväng, ♥️♥️ jag och Loa hann med att gå sagostigen medans pappa och farfar fixade med båten. Så på torsdagen var det dags för sjösättning av den gamla damen, hon blir 40 år nästa år. När vi var klara i Herräng på eftermiddagen åkte vi till Östhammar för att stå där på natten, 😎 vi hade tänkt stå där två nätter, men imorse kom en man och sade att de skulle jobba med att byta ut y-bommar där vi stod så vi flyttade på oss och åt frukost på en vanlig parkering. 🚍Vi var den enda husbil som stått där under natten.🤗

(null)
Jag lyckades fånga skygga Lotus på bild😻
(null)
Lisa och Lotus är goa vänner 😻♥️🐶
(null)
Tre vänner 🐶😻🐶
(null)
Vackra Schenko😻
(null)
Loa kollar på snabba bilar med farfar
♥️🏎️♥️
(null)
Vi bjöd på grillad korv med pommes till middag.🌭
(null)
Gott med mat efter en lång dag på förskolan och jobbet♥️♥️
(null)
På Sagostigen hittade Loa en fin brandbil gjord som en pärlplatta.🚒
(null)
Tänkvärda ord på sagostigen.😍
(null)
Nu är det nära⛵️
(null)
Sådär nu är hon i sitt rätta element, Dreamgirl♥️⛵️♥️

Vi hade en lugn kväll igår i Östhammar, på eftermiddagen tog vi en promenad till Krutudden, Krutan, där vi dansade och festade som unga. 🥰 Det var kul att se hur det ser ut nu, vi umgicks inte i samma kretsar då, men Krutan var ett måste på somrarna för alla som bodde nära Östhammar som vi båda gjorde. 😎 Så vi har båda minnen från den tiden i början av 70-talet. Nu står vi i Gamla Uppsala och är turister i vår egen stad, ganska kul ändå. Jag tog bussen ner på stan och gick hem för att kolla posten bl.a.🤗

(null)
Vi blev själva i Östhammar natten mot fredagen 🚐
(null)
Stationshuset i Gamla Uppsala byggdes 1874, moderniserades 1936 och stängdes för persontrafik 1962. Nu har jag varit kulturell i min hemstad.😎
(null)
Vår husbil är så lång så vi får stå längs med, annars skjuter nosen ut en meter.🚐🚍
(null)
Nu börjar det blomma i stadsparken i Uppsala🌼🌼🌼

Du får gärna gilla mitt inlägg genom att klicka på hjärtat nedan ♥️

Ha det underbart tills vi hörs igen♥️😎

Puss 💋 Kram 😘





Till top