jajjan.blogg.se

VÀlkommen till min Blogg, Jajjans Logg dÀr jag berÀttar om vÄrt liv med vÄr husbil Leffe II och vÄra tvÄ hundar Roffe och Lisa. Vi har Àven haft en segelbÄt, Dreamgirl, Linjett 32 som vi nu lÀmnar över till vÄr son David. Vi startade vÄrt husbilsliv med vÄr första husbil Leffe 1.

Uppsala Sweden 🇾đŸ‡Ș😎🇾đŸ‡Ș

AllmÀnt Permalink0
Det blev en jobbig vecka nĂ€r vi kom hem till Sverige, jag hade kĂ€nt av halsont och hosta sista dagarna pĂ„ Åland. NĂ€r vi kom hem fick jag tyvĂ€rr feber och har varit utslagen ett par dagar.😱Dessutom har jag haft hand om lilla Loa tisdag till onsdag, han var oxĂ„ sjuk sĂ„ det blev dubbelt sĂ„ jobbigt för mig.â™„ïžđŸ˜ąâ™„ïž

(null)
Resan över Ålanshav gick smĂ€rtfritt, det var vackert vĂ€der och blankvatten.đŸ‡ŠđŸ‡œđŸ˜ŽđŸ‡žđŸ‡Ș

Vi lĂ€mnade stĂ€llplatsen pĂ„ Eckerö vid sjutiden pĂ„ tisdagsmorgonen och fick checka in ganska snabbt, jag tog en promenad med hundarna i det inhĂ€ngnade omrĂ„det. Sedan fick vi vĂ€nta till ca 07.53 innan de lĂ€t oss köra pĂ„ fĂ€rjan som skulle lĂ€mna kaj 08.00. Vi Ă„t frukost pĂ„ cafeterian och gick upp pĂ„ dĂ€ck en stund.đŸ›łïž Sedan var det shopping i Taxfree-shopen som gĂ€llde. đŸŸđŸŸ

(null)
Sten som har seglat till Åland visade mig alla öar och skĂ€r som finns dĂ€r.đŸ€—
(null)
Vi njöt av havsluften pĂ„ dĂ€ckđŸ„°

NĂ€r vi kom iland i Grisslehamn stannade vi för att rasta hundarna innan vi Ă„kte hem. Vi hann precis komma hem sĂ„ kom Loa till oss, hans mamma hade lite bestyr pĂ„ stan inför bröllopet och hans pappa jobbade. Vi tvĂ€ttade och Ă„kte sedan till Enköping för att lĂ€mna in Davids och Cissis Skoda som skulle pĂ„ service dagen efter. Jag och Loa Ă„kte Skoda, Sten och hundarna Ă„kte husbilen.🚙🚍

(null)
Loa fick sitta i sin vagn nĂ€r vi Ă„kte till stĂ€llplatsen i Enköping ♄

Vi skulle sova i husbilen i Enköping pĂ„ natten och Loa skulle sova över med oss. Detta var planerat sedan lĂ€nge, men det blev inte riktigt som vi tĂ€nkt oss. Loa var hĂ€ngig och vĂ€rre skulle det bli, han hade feber och blĂ„sor i munnen och hade svĂ„rt att Ă€ta. Natten blev ganska jobbig men vi sov hyfsat bra Ă€ndĂ„.đŸ˜’â™„ïž

(null)
Han var glad för bilen som farmor köpt pĂ„ bĂ„ten lillplutten đŸš™â™„ïž

NĂ€r vi vaknade pĂ„ tisdagen var jag vĂ€ldigt seg och kĂ€nde mig varm, men det var varmt ute oxĂ„ sĂ„ jag förstod inte att jag hade feber. Vi höll oss inne i husbilen och tittade pĂ„ tv, Loa sov en stund och dĂ„ passade jag pĂ„ att vila. Vid lunchtid Ă„kte vi för att hĂ€mta Skodan som var klar, jag kĂ€nde mig inte sĂ„ fokuserad pĂ„ körningen men vi tog oss hem till Storvreta. Det blev nĂ„gra kĂ€mpiga timmar för mig innan Loas förĂ€ldrar kom hem och tog vid. Cissi hade varit i Sandviken och fixat sitt hĂ„r, mycket att dona med innan bröllopet.♄đŸ„Č😅

(null)
Han hade svĂ„rt att Ă€ta lillplutten, men att skĂ„la i yoghurt gick bra.â™„ïžđŸ˜…

Egentligen vill jag bara hem till lĂ€genheten för att fĂ„ vila, men Sten tyckte att vi skulle Ă„ka till Fyrishovs camping för att stĂ„ dĂ€r under natten, tror inte han förstod hur hĂ€ngig jag var. Han cyklade och köpte pizza, jag hade inte Ă€tit mycket pĂ„ dagen och Ă„t tvĂ„ smĂ„ bitar pizza innan jag gick och lade mig 19.30. Sedan sov jag till halv nio pĂ„ torsdagen. Vi Ă„t frukost, jag orkade bara yoghurt och lite Ă€pple innan Sten fick skjutsa hem mig. SjĂ€v Ă„kte han till Storvreta för att hjĂ€lpa till med förberedelserna inför bröllopet.đŸ€—

(null)
Ett av alla vackra skĂ€r i Ålands skĂ€rgĂ„rd.😎

Jag vilade hela dagen igĂ„r, febern har gett med sig. Idag ska vi passa lillprinsen igen och ta hand om honom inatt och imorgon innan bröllopsceremonin börjar. Sedan tar Cissis förĂ€ldrar över, de var oxĂ„ med igĂ„r och hjĂ€lpte till med alla bestyr. Ja, jag tror att det kommer bli en fantastisk dag imorgon för David och Cecilia som har en stor dag framför sig. â™„ïžđŸ’â™„ïž

Ha det underbart tills vi hörs igen efter bröllopet â™„ïžđŸ˜Žâ™„ïž

Puss 💋 Kram 😘





Till top