jajjan.blogg.se

VÀlkommen till min Blogg, Jajjans Logg dÀr jag berÀttar om vÄrt liv med vÄr husbil Leffe II och vÄra tvÄ hundar Roffe och Lisa. Vi har Àven haft en segelbÄt, Dreamgirl, Linjett 32 som vi nu lÀmnar över till vÄr son David. Vi startade vÄrt husbilsliv med vÄr första husbil Leffe 1.

Julcamping i Storvreta🎄🚐❄

AllmÀnt Permalink3
Vi började vĂ„r julhelg hemma i lĂ€genheten den 22/12, David, Cissi och Loa kom över pĂ„ en skinkmacka. 🎄Sten fixade skinkan och revbenspjĂ€ll som vi skulle ha pĂ„ julafton. Jag rullade köttbullar och fixade sill. Vi har alltid haft som tradition i vĂ„r familj att vi Ă€ter skinkmacka den 23:e men nĂ€r Cissi kom in i familjen har vi Ă€ndrat pĂ„ det, nu har vi uppesittarkvĂ€ll hos dem dagen före julafton, sĂ„ dĂ„ fick vi börja vĂ„r julhelg en dag tidigare, vilket inte Ă€r helt fel. đŸ€©Egentligen tycker jag att första skinkmackan Ă€r det bĂ€sta pĂ„ hela julen förutom att trĂ€ffa familjen förstĂ„s.â€đŸŽ…â€
Dagen före julafton Ă„kte vi till Storvreta dĂ€r vi stĂ€llt vĂ„r husbil, nu skulle vi vintercampa under hela julhelgen. NĂ€r vi kom dit var vi först pĂ„ plats av gĂ€sterna som skulle vara med pĂ„ uppesittarkvĂ€llen hos David och Cissi. Vi gick ut i det bistra vintervĂ€dret med Loa och hundarna. Loa fick Ă„ka pulka och leka i lekparken. ❄⛄❀Snart dök Cissis förĂ€ldrar upp och senare Ă€ven de andra gĂ€sterna, vi bestĂ€llde pizza och Ă„t det innan det var dags för Bingolotto nĂ€r Loa somnat. I pausen började alla med att fixa sötsaker som vi skulle Ă€ta, jag fattade ingenting? Men tydligen hade de andra en messengergrupp dĂ€r man bestĂ€mt att alla skulle göra varsin dessert som vi skulle mumsa pĂ„. Nu blev det mer Ă€n nog och allt gick inte Ă„t sĂ„ det gjorde inget att vi inte visste nĂ„got om det. 😅Sedan kom nĂ€sta kalldusch, vi skulle tydligen spela julklappsspelet ocksĂ„, dĂ€r alla skulle ha med julklappar för ca 150 kr, det hade vi ocksĂ„ missat eftersom vi inte var med i gruppen!😏Allt ordnade sig Ă€ndĂ„ eftersom Cissis pappa Göran gav mig tvĂ„ trisslotter som jag fick bidra med, sĂ„ snĂ€llt av honom.  đŸ„°Det blev en mycket trevlig kvĂ€ll i gott sĂ€llskap, vi tackade för oss vid innan bingon var slut. Vi ville hem till husbilen för att testa vĂ„rt nya wifii. TyvĂ€rr gick det inte sĂ„ bra dĂ„ pĂ„ kvĂ€llen men vi fick igĂ„ng det nĂ€sta dag. Vi satt uppe, tog en öl och lyssnade pĂ„ musik innan vi gick och lade oss. đŸșđŸŽ”
PĂ„ julafton gick vi in till David och Cissi för att Ă€ta skinkmacka till frukost, Cissis förĂ€ldrar som sovit över var ocksĂ„ med. Senare Ă„kte Sten för att hĂ€mta sin pappa Åke som skulle fira julafton med oss. Jag fick godkĂ€nt av honom för sillen jag gjort, han Ă€r sillmĂ€staren i familjen, sĂ„ det blev jag stolt över. 👍Det var kul att han kunde fira med oss vilket inte var lika lĂ€tt nĂ€r svĂ€rmor levde eftersom hon satt i rullstol och det krĂ€vdes mer planering om de skulle utanför omvĂ„rdnadsboendet. đŸ„°
Efter Kalle Anka var det dags för julklappsutdelning, naturligtvis var lilla Loa i centrum. Han förstĂ„r inte sĂ„ mycket av julen med klappar och allt stĂ„hej runt om men förstĂ„r att dra uppmĂ€rksamheten till sig. Senare Ă„kte Cissis förĂ€ldrar hem, nĂ€r Loa somnat tog vi en drink och spelade quiz om julen som jag vann. đŸŽ…đŸ€—
Luvan fick sitta pĂ„ en liten stund ialla fall. ❀
Vi trÀffade Àven Loas kusiner Hannes och Philip med faster Sandra. 
Loa var trött och inte pĂ„ bĂ€sta humör, men det var mysigt att trĂ€ffa dem. â€đŸ’•â€
Även Lisa fick testa luvan en stund. ❀
Roffe hĂ€lsar god fortsĂ€ttning med ett vackert filter i mobilen. ❀
Katten Schenko ville gĂ€rna vara med under julhelgen, han Ă€r social men ingen knĂ€katt. Han ligger hellre pĂ„ ett designerbord. Är man raskatt (Neva masquerade) sĂ„ Ă€r man. đŸ˜»đŸ˜»đŸ˜»
PĂ„ juldagen samlades vi allihop hos min dotter Sandra och hennes familj i Storvreta, vi brukar vara minst 25 personer, men tyvĂ€rr var Karin med familj sjukađŸ˜„ och Elana var hos sin pojkvĂ€n. Vi Ă„t julmat dĂ€r alla bidragit med nĂ„got, det blev gott och annorlunda mat och sötsaker jĂ€mfört med julafton eftersom det tillkom nya rĂ€tter pĂ„ julbordet.đŸ„—Â  Eter maten Ă„t vi sötsaker som flera hade med sig och spelade julklappsleken Ă€ven hĂ€r. Det blev mĂ„nga skratt under den kvart som spelet pĂ„gick. Jag vann ett doftljus, nĂ„gra blev utan julklapp men min Ă€ldsta son Billy och hans familj gick hem med mĂ„nga klappar. SĂ„ trevligt och mysigt att trĂ€ffa dem alla.â€đŸ’•â€
 
PĂ„ annandagen Ă„kte vi med husbilen till vĂ„r fasta stĂ€llplats, det har varit sĂ„ hĂ€rligt att vintercampa, det kommer vi göra fler gĂ„nger. Visserligen var det dragigt nĂ€r termometern gick ner till -15 C men dĂ„ fĂ„r man ta pĂ„ tofflor, tröja och plĂ€dar. đŸšâ„đŸ€©
 
Jag vill ocksĂ„ revidera vad jag skrev i förra inlĂ€gget, det gĂ„r att kommentera pĂ„ bloggen via mobilen!! Gör gĂ€rna det om du vill. 💬
 
TREVLIG FORTSÄTTNING OCH KRAM!! 🌟🌟🌟
 
 
#1 - - Anonym:

HĂ€rligt! ❀

#2 - - Anonym:

HĂ€rligt! ❀

#3 - - Anonym:

HĂ€rligt! ❀

Till top