jajjan.blogg.se

Välkommen till min Blogg, Jajjans Logg där jag berättar om vårt liv med vår husbil Leffe II och våra två hundar Roffe och Lisa. Vi har även haft en segelbåt, Dreamgirl, Linjett 32 som vi nu lämnar över till vår son David. Vi startade vårt husbilsliv med vår första husbil Leffe 1.

Storvreta ♥️😎♥️

Allmänt Permalink0
På promenad i Herräng ♥️♥️
 
Det har varit och är fortfarande fel på appen som jag skriver min blogg i, därför har jag avvaktat med att blogga men nu gick jag in på datorn istället. Verkar inte finnas någon prognos på när appen ska vara i funktion igen.😅
 
Vi har varit hemma hela veckan, förkylda och småhängiga. 🤧 Lillplutten och hans familj har haft magsjukan så vi har inte träffat dem på hela veckan.♥️ Sten lämnade in personbilen på service i veckan och då bodde han i husbilen över natten eftersom det var mest praktiskt. I fredags firade vi min äldsta son Billy som fyllde 50 år i slutet av augusti💝Vi bjöd honom på en vandringsmiddag i Uppsala, egentligen skulle David med familj vara med. Men eftersom de varit sjuka fick vi ta in min dotter Sandra och kusin Karin med dotter Molly som ersättare. Vi hade väldigt trevligt, med uppstart på Plock där vi tog en drink och förrätt.🥂 Därefter gick vi till La Comida och åt varmrätt, tyvärr fick vi vänta länge på maten men när den väl kom in smakade det bra. 😋 Sandra och Karin hade redan varit med och firat Billy i somras när de åkte på kryssning med honom och sina familjer, så denna gång bidrog de enbart med sitt sällskap.😍 Desserten intog vi på vår balkong med drycker därtill. Det blev en lyckad kväll och min älskade son var nöjd med upplevelsen.♥️
 
 
Här sitter vi på Plock och äter förrätten, så mysig kväll. ❤️💞❤️💞
 Lillplutten kan hela alfabetet och kan ljuda bokstäver till ord, tre år gammal. ❤️
Han har även lärt sig att ta sig fram på sin springcykel. 🚴❤️
 
Igår hade David med familj äntligen blivit friska så vi åkte ut till Herräng för att förbereda båten inför upptagningen.⛵Sten och David tog ner seglen, torkade dem och vek ihop dem. Efter det fikade vi med äppelpaj som Cissi förberett så vi kunde grädda den i vår ugn i husbilen.☕️ Till middag åt vi grillade hamburgare med tillbehör, supergott. När lillplutten somnat spelade vi Yatzy, kvällen avslutades med television. Bäst och lägga sig tidigt eftersom Loa sov kvar hos oss, man vet aldrig när han vaknar.😴
 
Vi hade ialla fall tur med vädret när seglen skulle tas ner.
 
Imorse vaknade förstås lillplutten 05.30, han fick titta lite på film innan vi klev upp och fixade frukost. Så småningom kom hans föräldrar upp och åt frukost med oss. Därefter åkte jag hem med Cissi och Loa,❤️❤️ Sten och David stannade kvar och fixade färdigt med båten innan de oxå lämnade Herräng. Jag hade lite svårt att somna inatt så nu är jag helt slut efter att ha vaknat i ottan. Men en frostnatt ska man väl klara.😴Vi ska stå här i Storvreta inatt för imorgon förmiddag ska Sten åka och besikta personbilen sedan drar vi ut en natt till med husbilen.🚍
 
Du får gärna gilla mitt inlägg genom att klicka på hjärtat nedan❤️
 
Avslutar med några vackra höstbilder🍁🍂
 
Ha det underbart tills vi hörs igen ❤️😎
 
Puss 💋 Kram 😘
 
 
 
 
 
 
Till top