jajjan.blogg.se

Välkommen till min Blogg, Jajjans Logg där jag berättar om vårt liv med vår husbil Leffe II och våra två hundar Roffe och Lisa. Vi har även haft en segelbåt, Dreamgirl, Linjett 32 som vi nu lämnar över till vår son David. Vi startade vårt husbilsliv med vår första husbil Leffe 1.

Ånge camping♥️😎♥️

Allmänt Permalink0
Ett gammalt härbre på Jamtli i Östersund.🤗

Efter en hel vecka i Östersund har vi nu lämnat min fina födelsestad, jag har tillbringat många somrar som barn hos min mormor och morfar i Brunflo ca två mil från Östersund.💕I onsdags när jag kommit hem med tåget, tvättat och vattnat blommor åkte jag ut till Gimo för att gratulera älskade barnbarnet Oliwer som fyllde 16 år.♥️Det var så mysigt att träffa hela familjen 💕💕som bjöd på jordgubbar med glass. Nu har även Oliwer fått börja övningsköra precis som sin kusin Hannes som är lika gammal.♥️♥️Senare åkte jag hem till David och Cissi för att sova hos dem på natten. Nästa dag var Loa vaken när jag klev upp, Cissi fixade matsäck ☕️och vi packade bilen för att ta oss till Östersund. Resan gick bra och David körde mest hela vägen trots gipset på sin onda arm. När vi kom fram åt vi middag i vår husbil efter att familjen iinstallerat sig på hotellet.😍

Lunch i Sundsvall på väg till Östersund♥️💕♥️
En mysig middag på Itaiensk restaurang på fredagen.🍕🍕🍕

På fredagen besökte vi Jamtli, tre museum i ett på eftermiddagen. Det fanns otroligt mycket att se, vi hann även med en glass innan vi gick ut. 🤗🍦Där var många roligheter för Loa som var helt yster av alla upplevelser. 😍 Tyvärr började det regna så vi fick lämna lite tidigare, men vi var ganska nöjda ändå. 🥰På kvällen gick vi på restaurang och åt napolitanska pizzor, jag och Loa delade på en pizza. Cissi och jag testade en god drink med limoncello och prosecco så fräsch och god. 🥂

(null)
Stackars David måste skydda gipset mot regnet.♥️
Det bjöds på levande teater där utklädda människor pratade med oss.
Utställningarna inne var spännande♥️
(null)
Bus med farfar på en båt♥️♥️

På lördaren skulle vi passa Loa då hans föräldrar skulle på bröllop i Frösö kyrka men först gick jag till dem på hotellet och badade spabad med dem på förmiddagen, det var jättemysigt. Det ösregnade när jag gick dit och sedan när jag och Loa skulle gå till husbilen så han fick sova middag regnade det igen.😅När lillplutten vaknat och ätit lunch tog vi deras personbil som Sten hämtat vid hotellet och åkte för att träffa min morbror och hans sambo. Det var jättekul att träffa dem, vi fikade i Badhusparken, snackade gamla minnen och Loa kunde leka med farfar i lekparken som fanns i anslutning till fiket.💞Därefter åkte vi och handlade på Ica Maxi, Loa ville ha hamburgare, jordgubbar och choklad. Vilket han fick i den ordningen när vi kom tillbaka till husbilen, vi lyssnade på Volvolåten och Bamselåten till middag enligt Loas önskning. Sedan var det dags att borsta tänder och läsa saga, det tog lite tid att somna, han pratade på om allt möjligt den lille gynnaren. 😅💗

Mysigt med spabad♥️♥️
(null)
Farfar passar Loa så farmor får prata med sin morbror. 💕Chokladboll smakar gott♥️

Idag lämnade vi tillbaka barn och bil, de skulle åka hem till Storvreta. Vi förflyttade oss tio mil, nu står vi på en lugn camping och ska fortsätta söderut imorgon.

Jag har förstått att det inte går att se alla bilder på mina senaste inlägg, så tråkigt.🥲Jag har varit med om det förr och då fick jag ingen hjälp av supporten, men jag ska kontakta dem igen.😉 Kommentera gärna om du inte ser bilderna. Du får oxå gärna gilla mitt inlägg genom att klicka på hjärtat nedan ♥️

Vackra bilder från Ånge vid sjön med badstrand och brygga.😎
Ha det underbart tills vi hörs igen♥️😎